fredag 9 december 2011

Blå morgon


Det har fallit mer snö över natten. Idag är det mulet och nollgradigt. Någon blåst har vi inte ännu, men det kommer kanske.

Inte fixade jag tvätten och bytte lakan igår kväll. Inte drack jag någon glögg heller. Men nu på morgonen lyckades jag faktiskt bädda rent - med Nassegrodan i mei tai:en.

Nassan har vägrat att vara annat än på mig hela förmiddagen. Nu ligger hon här, fastknuten tätt intill mig, nerbajsad och osande, och sover med tutte i mun. Bäbisens himmelrike :)

2 kommentarer:

tori sa...

Åh, vad vackert. Nu längtar jag hem till Hälsingland.

kicki sa...

Jag vill oxå ha snööööööö!!!!

Jag har äntligen fått micke att testa meitai! Han gillade den. Så där rök mitt finfina tillfälle att byta bort Melkaj:en mot nån fin sjal jag tycker att jag behöver...(jag har en hemsydd MT som tyvärr har för korta band för honom)