fredag 2 december 2011

Orchdödaren


Vi gick på promOnad - som han säger, Trollet. Jag hade Nassan i mei tai:en innanför kappan. Himlen var till största delen blå och det låg runt nollan, men fy satan vad kallt det kändes. Vinden var isande och det riktigt bet i kinderna och nöp i låren. Nassan hade det bra där hon låg och Trollet verkade inte lida nämnvärt. Han hade fullt upp med att döda orcher. Det är inte många steg han tar utan att ha svärd eller något annat tillhygge i handen. Antingen är han Gimli eller Aragorn, eller - mindre vanligt - Legolas eller Gandalf. Ibland är det lasersvärd han har, och då är han någon av Jedikrigarna i någon av de senare Star Wars-filmerna. Jag har inte så bra koll på figurerna där.

- Kom nu älskling, klockan är mycket, det är dags att sätta på pyjamasen.
- Nej, jag måste döda orcherna först. De ligger ju här, SER du dem inte?!?

Han ser inte så blodtörstig ut, tycker jag. Eller?

4 kommentarer:

kicki sa...

En sån sötavkomma du har - han ser varken blodtörstig eller farlig ut.
Och fina drakmössan ärv av storebror? =)

Och vad roligt att du verkar ha hittat ett bärdon att trivas med. Jag velar lite om jag ska behålla eller sälja min melkaj - väntar på att micke ska testa och utvärdera den, han som inte riktigt trivs med ringsjal och inget tålamod har med långsjalar...

Scylla sa...

Han kanske skulle ha en Easyhug eller Tricotti :)

kicki sa...

jo... fast trikå till en elvakilosklump som inte blir mindre från dag till dag direkt? Jag vet inte jag.

Han kom däremot hem häromdan och sa "jag testade att bära som du idag, med ringarna bak på ryggen" och tyckte att det hade varit bättre än höftbärande. Jag som försökte få honom till det för säkert ett halvår sen...

Scylla sa...

Fast Easyhug är ju inte i trikå :)