onsdag 21 december 2011

Gröt?


Jag är visst mer än lovligt vimsig. Det var inte 47 gram Nassan gått upp utan 110. Förvisso lite i underkant på tio dagar, men inte så katastrofalt som jag tänkte mig. Idag räknade jag också helt galet och trodde först att hon bara gått upp drygt 20 gram. Men syster R sa lugnt Men, hon har ju gått upp JÄTTEBRA, och när jag sansade mig såg jag att hon faktiskt ökat 150 gram på fem dagar. Idag har jag tryckt i den lilla grisen 90 ml extra. Med flaska. Jo jo, så olydig är jag. Nu blir hon väl rund som en boll istället.

I övrigt går jag här och grämer mig över vädret. Som om det skulle göra någon nytta. Just nu har vi -10º, i morgon spår de -5º, på fredag +6º(!). Sedan kallt igen ett par dagar och tö igen ett par. Jäkla hattande! Och fy vad fult det kommer att bli på julafton! :(

Inga kommentarer: