söndag 11 december 2011

Bokat


Nu har vi bokat resa till Rhodos i början av juni. Blä, jag får lite lätt ångest när vi betalar så mycket pengar för en vecka som sedan är POFF borta. Älsklingen tycker att det är sådant man ska lägga pengar på. Jag tycker att det är lättare att betala större summor när det är något som finns kvar, som en snöslunga, eller något annat upphetsande.

Som sist kör vi med hängslen och livrem, d v s avresa från Borlänge och all inclusive. Det känns väldigt konstigt att resa på det här viset, men med våra krångelungar finns inget alternativ. Jag hoppas att jag får riktig grekisk mat, annars lägger jag mig ner och grinar. Och jag hoppas att det är trevligt att ströva runt i omgivningarna - ligga på en solstol är ju inte riktigt min grej.

Jag får nog ta och plugga lite grekiska under våren tror jag. Jag har glömt det mesta, känns det som.

3 kommentarer:

Tine sa...

Ljuvligt att ha en resa att se fram emot! Jag håller med din älskling, det är absolut sånt man ska lägga pengarna på. Jag älskar att resa, har nyligen kommit hem från en och har en ny bokad i augusti. Det blir nog något däremellan också.
Grekland har jag aldrig besökt, det finns några ställen där som jag gärna skulle åka till. Och maten är ju smaskens!

Kandidat Dropp sa...

Jäpp, klar man ska lägga pengarna på sådant.

Scylla sa...

Ja, kanske har ni rätt. Men en snöslunga har man nytta av flera månader per år, i flera år. Och tänk vad mycket slit och stress man slipper! Och vi skulle verkligen behöva göra något åt ytskikten på övervåningen. Här ser för bedrövligt ut. Och ladugårdsmuren behöver vi leja för att få fixad. Och en trädgårdsgång behövs, jag är less på lera och gräs. Sådant har man glädje av nästan varje dag, nästan hela året, i många år. Inte bara en ynkans vecka.