lördag 3 december 2011

Bärdonen

(En lägesrapport med anledning av Kickis kommentar)

Sex bärdon har jag. Den gamla Baby Björn-selen, en mei tai, en Baby Bag Sling, en Mysak trikåsjal, min gamla Tricotslen trikåsjal (som grannen kom och lämnade tillbaka) samt en Easyhug.

Mei tai:en, Mysak och Baby Bag:en använder jag flitigt. Baby Bag:en brukar jag ta med i bilen om jag ska handla eller gå på biblan. Den är lätt att sätta på sig på parkeringen, det är lätt att stoppa ner Nassegrodan och man kan stoppa ner pluskan och telefonen där också. Den är inte jättebekväm, men det funkar bra att ha den ett tag. Ska jag utföra något slags arbete så brukar jag ha min Mysak. Där ligger Nassan trångt och stadigt. Ska jag bara bära henne på mig, och inte behöver böja mig en massa och så, så tar jag mei tai:en. Pinsamt nog har jag inte provat Easyhug:en än, trots att det egentligen var den jag hade störst förhoppningar på. Min gamla Tricotslen har jag inte haft sedan jag fick hem den. Som jag minns den är den inte alls lika stadig som Mysaken, trots tjockare och dubbelt(?) så brett tyg. Baby Björn har det inte blivit av att använda än, fast Älsklingen har knäppt på sig den någon gång. Det är ju väldigt lätt att bära en liten bäbis i Baby Björn, men jag tror kanske att Nassan mår bättre i grodställning än med benen ute än så länge.

Jag måste ta mig i kragen och prova Easy Hug:en!

Och kanske borde jag köpa en ringsjal också, nu när Kicki frestat mig med att bära japanskt :)

Mei tai:en och Baby Bag:en syns här och Easyhug:en finns här. Mysak syns här nedan - säljarens bilder. Min sjal är marinblå, som den på nedre bilden, och än så länge bär jag Nassan liggande.


Inga kommentarer: