fredag 30 december 2011

Vardagsnoter


Nassan har haft ont i magen och skrikit hjärtskärande en timma här på kvällen. Sedan somnade hon i min famn. Jag har just stjälpt ner henne i hennes säng. Trollet hade smugit in i min säng och somnat där, lätt snarkande med alldeles för många kuddar under huvudet och de sötaste fötterna i världen ovanpå täcket. Draken sover i sin säng, med ett gevär, en vombat och en Anki-anka bredvid sig i sängen. Jag har pussat på dem alla tre och förundrats över hur fantastiska de är och vilken ynnest det är att få ha dem, att få vara med dem.

Älsklingen och jag har tittat på Downton Abbey. Jo, en ny tv-dosa är införskaffad och inkopplad sedan igår.

Igår tog jag med ungarna till stora biblioteket i Borlänge, och kom hem med en hel drös handarbetsböcker för egen del. Nu ska jag lägga mig och bläddra i dem. Igår natt sov Nassan till halv fyra. Jag förväntar mig inte att det ska upprepas i natt, men jag är oändligt tacksam över att i alla fall ha fått en natt med lite sammanhängande sömn.

I morgon nyårsafton. Lite speciellt är det i alla fall. Lite: Du ska få en dag i mårå som rein og ubrukt står, med blanke ark og farjestifter tel-känsla.

Inga kommentarer: