torsdag 8 december 2011

Bra dag


Så kom då vintern till slut. Idag har vi haft -10º. Jag trodde att det skulle kännas vansinnigt kallt, nu när man är så ovan vid kylan, men det var riktigt skönt när jag kom ut.

Jag brukar ha svårt att få till mina dagar och känner mig oerhört frustrerad över det. Jag väger 8 kilo mer än när jag blev gravid och min hållning är helt katastrofal. Jag blir rent förskräckt när jag ser mig själv i spegeln, kutig och dan. Jag vill komma ut och promenera och jag vill fortsätta med yogan. En gång har jag kommit ut på ordentlig promenad och ingen, säger ingen, gång har jag gjort yogan sedan dagen innan jag födde Nassan.

Men idag fick jag äntligen till det. Både yoga och en 50-minuters promenad. Dusch och lunch där emellan. Och så amning förstås, gånger sjuttioelva. Sedan var det dags att åka och hämta barnen. Inte ett förbaskade dugg har jag gjort här hemma förstås, det är priset man får betala. Nå ja, något litet ska jag väl hinna med innan jag går och lägger mig. Ta rätt på tvätten och byta lakan åtminstone.

Och kanske en slatt hjortronglögg :)

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Skönt att få tid och ro till träning och motion, man mår så bra efteråt. Har du en yoga-dvd som du kör eller går du på kurs? Är du nöjd med den?

Scylla sa...

Jag gick på gravidyoga innan Nassan föddes. Det är det programmet jag kör. Jag har det nedtecknat i bild. Jag hann bara gå fem gånger, men jag tyckte att det var bra. Och det är definitivt lättare nu utan den där stora magen :)