lördag 6 maj 2023

Avklarat

 

Nu har sonen kostym, skjorta, slips, näsduk, bälte och anständiga strumpor. Det blev en svart kostym. Han hade sannolikt varit snyggare i marinblått, men ville han ha svart så fick han väl det. Skjortan är vit. Jag fick fram en orange slips med matchande näsduk - han är väldigt snygg i orange - men i sista stund ville han byta till något diskretare. Nu har han en i beige och lite blått, snyggt men lite menlöst. Storebror var roligare. Han valde lila när han gick ut 9:an och rosa när han tog studenten. De är bra på Dressman, man får väldigt fin hjälp och de känns proffsiga - åtminstone de på Kupolen. Otroligt skönt att ha det hela överstökat. 

Tre kycklingar har jag fått, upptäckte jag på eftermiddagen. Och det piper i åtminstone ett av äggen under Sippa. 


Jag hann gräva lite i trädgården när jag kom hem, ivrigt påhejad av hönsen. De sprang runt mig och sprätte och skrockade och blev väldigt nöjda när jag kastade åt dem knäpparlarver. Upptäckte att jag fick satans ont i huvudet när jag böjde mig framåt, så jag undrar om det finns inslag av förkylning i mitt mående. Jag har svårt att känna skillnad nu för tiden. När jag har tagit ut mig för mycket så känns det som början på en förkylning: svintrött, ont i huvudet, lite ont i halsen, småvärk i kroppen. Svårt att veta vad som är vad.

Jag har längtat efter att få sätta mig här i fåtöljen och läsa, men nu när jag har fått i ungarna mat, stökat undan i köket och fixat djuren, så inser jag att jag är för trött och måste gå och lägga mig. 

Inga kommentarer: