onsdag 10 maj 2023

Ingen häggblom

 

Idag fyller Lassepappan år. Då brukar häggen precis, precis vara på väg att slå ut. I år har det bara kommit antydan till blad än så länge. 

Jag har flängt halva dagen igen. Iväg för att köpa present, whisky och blomma, och lite annat som behövdes. Hem och laga mat till ungarna. Iväg för att fira Lassepappan. Hem och baka bröd och tvätta - Nassen hade inga rena byxor. 

Jag är mosig och har haft ganska ont i halsen hela dagen. Jag vet inte om det bara är tröttheten eller om jag faktiskt är lite förkyld också. 

Jag håller på att spela Wordfeud. Stackars min motståndare! Jag har aldrig haft sådan tur med brickorna förr. Hittills har jag lyckats med en 68-poängare, en 72-poängare och en 112-poängare, i en och samma match. 

Nu ska jag försöka få bort Salim ur mitt knä så att jag kan gå och lägga mig. Maken till tjålig katt!

Inga kommentarer: