torsdag 4 maj 2023

Där fick jag!

 

Ja, där fick jag för att jag tagit ut mig två dagar på raken. Jag somnade med huvudvärk, vaknade i morse med huvudvärk, tog mig inte ur sängen förrän vid 9-tiden och sitter nu, vid 11, i min fåtölj och har inte kommit längre än till frukost.

Jag måste ta det lugnare, men jag får inte fastna här i fåtöljen. Det jag skulle behöva idag är en långpromenad, inte bara på skogsväg utan också lite inne i skogen, och lite yoga. Jag måste verkligen få till en liten grund innan jag vågar mig på 5K-appen. Och så är jag ju stel och eländig i kroppen och behöver mjuka upp mig lite; kroppen liksom skriker efter att få sträcka ut sig och stretcha. 

Sedan skulle jag ju behöva städa hönshuset, nu när jag äntligen fått hem halm, och ta rätt på däcken. De var så skitiga att jag behöver spola av dem innan jag lägger dem i "plastpåsarna". Och så trädgården.... Och så städningen... Och så...

Balans var det! Hur gör man för att hamna mitt emellan 'arbeta till man stupar' och 'sitta i fåtöljen en hel dag utan att orka röra en fena'?

Inga kommentarer: