fredag 12 maj 2023

Nässelsoppa

 

Idag har jag "lunchat med flickorna", som vi säger. Jag har givit lunchhö till grannens hästar. Det är fint. 

Jag gjorde nässelsoppa för Nassen var så väldigt nyfiken och ville absolut prova. Det tog sin tid. Drakungen åt en del han också, men ingen av dem ville ha ägghalva i, så nu har jag en hel butt med ägg i kylen. Jag får väl äta sill i helgen. 

Jag fick nog till en sex timmars trädgårdsarbete idag också. Inte gjorde jag det jag hade tänkt, men nu är jag nästan klar med rabatten som löper längs husets baksida. Och det är inte rensning det är frågan om, utan att gräva om hela rabatten för att få bort all kvickrot och brännässlor som med sina hopplösa rötter trasslat sig in i perennernas rötter. Jag skulle tro att det är en åttondel kvar, och så behöver jag gå med kantskäraren och jämna till ordentligt. 

Jag hoppas att jag kommer upp i tid i morgon, då ska jag åka till ÅVC med det 15-tal säckar med trädgårdsrens jag har fått ihop hittills. Sedan får jag se till att göra klart landet, så färdigt utanför staketet och flytta bärbuskarna. Sedan är bara resten kvar. Det är en stor rest.

Nu har tvättmaskinen gått klart. Jag ska hänga mina trädgårdsbyxor, så att de är torra till i morgon, sedan ska jag gå och lägga mig. Ja, min Duolingo danska har jag kvar, men den kan jag ju göra i sängen. 


Inga kommentarer: