måndag 15 maj 2023

Efter en lång dag

 

Tio timmar har jag jobbat i trädgården idag och ändå har jag inte flyttat en enda bärbuske. Varför är det så svårt att ta sig för det som är högst prioriterat? Typiskt mig! Jag har i alla fall varit tre vändor till tippen, bundit upp en honungsros och en kronklematis (vilket jag borde ha gjort för typ tre år sedan), klippt ner tre delvis döda björkspireor, fyllt två sopsäckar med vissna stjälkar (mest) och kantskurit runt hela landet och tagit rätt på alla grästorvorna. Men hägnat in har jag inte. 

I morgon måste jag vila, känner jag, och strunta i trädgården. Ska se om jag kan komma ut på en vandring i skogen. Det skulle jag behöva. 

Det funkar faktiskt att lyssna på Demon Copperhead. Hurra! Jag har inte kunnat lyssna på engelska sedan februari. Två tredjedelar av de 21 timmarna har jag klämt. Jag räknar med att lyssna klart i morgon. Läsandet, däremot, funkar fortfarande väldigt dåligt. 

Inga kommentarer: